جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳

علائم سوختن مودم

۲ بازديد

تعمير مودم

حدود يك ماهي بود كه مودم منزل مشكل داشت. قبلاً از طريق مخابرات و شركت ارائه‌دهندۀ اينترنت، پيگيري‌هاي لازم را به دفعات كرده بودم؛ حتي مودم را تا دفتر نمايندگي برديم كه در نهايت به خاطر نداشتن آداپتور، نتوانستيم مودم را كانفيگ كنيم.

الايحال اين چند سطر را از آن جهت مي‌نويسم كه وقت دوستان عزيز ويرگولي همانند بنده تلف نشود.

وقتي مودم ما پا به سن گذاشت، روي سفيدش به قول مغازه‌هاي كامپيوتري: زرد شد! در روزهاي آخر عمرش، وقتي روشنش مي‌كرديم، يا چراغ پاورش روشن مي‌ماند و يا سه چراغش با هم روشن مي‌شد؛ و در نهايت بعد از دو-سه مرتبه خاموش و روشن كردن، راه مي‌افتاد و البته آن هم با قطعي و وصلي‌هاي مكرر و آزاردهنده. اين سه-چهار روز آخر كه ديگر اصلاً ارتباط با اينترنت برقرار نمي‌شد و مشخص شد كه مودم ما بعد از گذراندن عمري پربركت، به ديار باقي رفته و مرحوم شده است!!

قطع و وصل شدن مودم adsl

قطع و وصل شدن مودم adsl

در نهايت ديشب كارشناس نصب شركت اينترنت آمد و تست كرد و گفت: عزيزم! اشكال از مودم شماست؛ شايد آداپتورش مشكل پيدا كرده و شايد هم خودش؛ در هر حال اشكال از ارائۀ اينترنت نيست.

نتيجه اين شد كه امروز به بازار رفتيم و بعد از اينكه متوجه شديم "چيپست"(Chipset) دستگاه سوخته، مبلغ 215هزار تومان بابت خريد يك عدد مودم جديد پياده شديم!

زكات علم، نشر آن است. هر وبلاگ مي‌تواند پايگاهي براي نشر علم و دانش باشد. بهره برداري علمي از وبلاگ‌ها نقش بسزايي در توليد محتواي مفيد فارسي در اينترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسي، يافته هاي تحقيقي و مقالات علمي از جمله كاربردهاي علمي قابل تصور براي وبلاگ‌ها است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.