پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

5 مكان براي نصب دوربين مداربسته در خانه :

۴ بازديد

همانطور كه ميدانيد دوربين مدار بسته كه در خانه تان نصب كرده ايد وسيله اي امنيتي بسيار مهم است و با توجه به اينكه امنيت از دغدغه هاي امروزي است  هر صاحب خانه اي بايد يكي از آنها را داشته باشد و در واقع مي توان گفت كه نياز دارد.

 

ممكن است دوربينتان را در قسمت هاي مختلفي از خانه نصب كرده باشيد اما نقاطي هستند كه شايد از چشمتان دور مانده اند و تاكنون به اهميت نصب دوربين در آن مكان ها توجه نكرده باشيد و دزدان هم بيشتر سعي مي كنند كه از اين مناطق وارد خانه شوند. بايد مطمئن شويد كه دوربينتان درست در مكاني نصب شده است كه بهترين كارآيي را دارد بنابراين در اين مقاله بهترين نقاط خانه براي نصب دوربين را به شما معرفي ميكنيم.

بهترين نقاط براي نصب دوربين مداربسته در خانه :

درب جلويي خانه : اغلب افراد چه دعوت شده باشند و چه دعوت نشده باشند اغلب از در جلويي خانه وارد ميشوند بنابراين مهم است كه دوربين مدار بسته را  بالاي درب ورودي جلويي نصب كنيد. دوربين را در ارتفاع بالا قرار دهيد تا كسي آنرا تكان ندهد. اگر خانه تان چند طبقه است دوربين را در طبقه دوم نصب كنيد، اما جهت آنرا به سمت ورودي خانه قرار دهيد. اگر خانه تان طبقه دومي ندارد دوربين را در ارتفاعي قابل دسترس نصب كنيد وحتما پوشش محافظتي در اطراف آن قرار دهيد. يك جعبه فلزي مناسب است و مانع حركت دوربين توسط افراد ميشود.

درب پشتي خانه : همه قسمت هاي ورودي به خانه بايد مجهز به سيستم نظارتي مداربسته باشد بنابراين اگر خانه تان داراي درب پشتي است حتما بايد در آن  قسمت نيز دوربين نصب شود تا هركسي كه تلاش ميكند به خانه وارد شود، تحت نظارت باشد. همانند درب جلويي خانه، دوربين درب پشتي نيز نبايد در ارتفاع قابل دسترس نصب شود.

پنجره هاي عقبي خانه : بهتر است به جاي اينكه دوربين را بالاي پنجره اي كه روبروي جاده و بسيار در ديد است قرار دهيد، آنرا بالاي پنجره عقبي خانه نصب  كنيد. بنابراين اگر كسي سعي كند مزاحمت ايجاد كند و مخل آسايش باشد از وجود دوربين مداربسته خبر نخواهد داشت. اين امر به شما كمك ميكند مراقب وبده و از بروز يك اتفاق بد جلوگيري كنيد. حتي اگر اتفاقي بيافتد مسئولان انتظامي قادر خواهند بود با استفاده از فيلم ضبط شده فرد مزاحم را شناسايي كنند.

بالاي راه پله ها : اگر خانه تان چند طبقه است يك سيستم مداربسته بي سيم يا يك دوربين معمولي بالاي راه پله ها و جاييكه به بيشتر فضاي خانه اشراف داشته باشد نصب كنيد. شما ميتوانيد فيلمي از فضاي پذيرايي خانه، آشپزخانه و حتي ورودي چند اتاق را داشته باشيد به شرطي كه دوربين درزاويه مناسب بالاي راه پله ها نصب شده باشد. در نبود طبقه بالاتر و پلكان در خانه، دوربين را نزديك به سقف اتاق نشيمن نصب كنيد. مي توانيد با اين كار بفهميد كه چه كسي وارد اتاقها شده يا از آنها خارج مي شود زيرا در غلب خانه ها اتاق نشيمن به ساير اتاق هاي خانه متصل است.

در اتاق خواب كودكان : متاسفانه اين روزها كودكان در معرض خطرات بزرگي هستند. بنابراين بهترين دوربين هاي مدار بسته تان را در اتاق خواب كودكتان نصب  كنيد وچشمتان را از آنها دور نكنيد. اگر كودكان كوچك است نصب دوربين اهميت بيشتري پيدا ميكند. با اين كار مي توانيد آنها را نظارت كرده و از سلامت آنها در قسمت هاي مختلف خانه مطمئن شويد به شرطي كه با خودتان يك مانيتور هم داشته باشيد. اگر كودكتان را در خانه با يك پرستار تنها ميگذاريد حتما نياز به نصب دوربين مدار بسته خواهيد داشت. با اين اقدام مي توانيد بدانيد كه در نبودتان نحوه رفتارپرستار با كودكتان چگونه است و اقدام لازم را به عمل آوريد.

 

نصب دوربين مدار بسته در خانه تان را به تاخير نياندازيد زيرا بايد هركاري براي حفظ امنيت خانه و خانواده تان انجام دهيد. علاوه بر اينها، دوربين مدار بسته اطلاعاتي در مورد اتفاقاتي كه در نبود شما در خانه مي افتد، به شما ميدهد. اين موضوع وقتي كه پرستار تمام وقت يا پاره وقت استخدام كرده ايد، حياتي تر ميشود. اين نكته نيز مهم است كه ضمن دقت در انتخاب دوربين كسي را براي نصب آن بياوريد كه خدمات نصب دوربين خانگي را ارائه ميدهد.

امكاناتي كه به همراه دوربين مي بايست نصب گردند :

در هنگام نصب دوربين مدار بسته براي منزل مسكوني بايد توجه داشته باشيد كه در صورت عدم حضور شما چگونه مي شود منزل را مشاهده و تصاوير دوربين هاي مدار بسته را كنترل و مديريت كرد. شما با اتصال دستگاه DVR به اينترنت پر سرعت مي توانيد با يك گوشي همراه هوشمند در هر نقطه از دنيا به تصاوير  دوربين ها متصل و آن ها را مديريت كنيد.

در هنگام نصب دوربين مدار بسته بسيار در انتخاب جاي دستگاه مركزي DVR يا NVR بايد دقت كنيد كه به اصطلاح براي دستيابي به آن عقل جن هم به آن  نرسد ، چه برسد يك سارق حرفه اي . با اين وجود در صورت عدم جاي مناسب براي دستگاه از محفظه هايي استفاده نماييد كه سرقت از آن كار دشوار و وقت گيري باشد.

پاسخ دهيد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.