پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

چگونه آيفون خاموش شده را تعمير كنيم

۲ بازديد

تعمير گوشي اپل

آيا آيفون شما ناگهان خاموش شده و ديگر روشن نمي شود ؟ بسياري از كاربران آيفون 5 در فروم هاي پشتيباني شركت اپل از مشكل خاموش شدن ناگهاني و عدم روشن شدن گوشي خود شكايت دارند . اگر شما هم از كاربران آيفون هستيد در اين مقاله با ما همراه شويد تا دلايل پيش آمد اين مشكل و رفع آن را با هم بررسي كنيم .

قبل از شروع هر عملياتي از سلامت باطري خود اطمينان پيدا كنيد . ممكن است مشكل خاموش شدن  ناگهاني به دليل عدم عملكرد صحيح باطري و منبع تغديه باشد پس در اولين اقدام اگر متوجه شديد باطري به سرعت خالي مي شود بهتر است از نزديكترين فروشگاه يك باطري جديد تهيه كنيد .

چگونه آيفون خاموش شده را تعمير كنيم ؟

آيفون خاموش شده

هارد ريبوت كردن گوشي

يكي از روش هاي آسان براي رسيت كردن گوشي بدون پاك شدن همه اطلاعات هارد ريبوت آيفون است . هر چند كه اين روش به قدرت روش قبل نيست اما باعث تنظيم شدن اطلاعات پايه گوشي خواهد شد . براي اينكار همزمان كليد home و كليد پاور را به مدت ده ثانيه نگه داريد تا دستگاه خاموش شود ، سپس چند ثانيه صبر كنيد تا دستگاه دوباره روشن شده و لوگوي آيفون نمايش داده شود . حالا مي توانيد انگشت خود را از كليد پاور و هوم برداريد .

jh

دستگاه خود را رسيت كنيد

هميشه راحت ترين راه براي رسيدن به نرمال ترين حالت آيفون رسيت كردن آن است . با رسيت كردن آيفون بسياري از تنظيمات به حالت آغازين بازگشته و حداقل به اين اطمينان مي رسيد كه مشكل احتمالي از تنظيمات ناصحيح آيفون يا نرم افزارهاي جانبي نيست . تنها مشكل به وجود آمده بعد از رسيت كردن ، حذف تمامي اطلاعات گوشي است . پس فراموش نكنيد حتما قبل از انجام عمليات از تمامي اطلاعات خود بكاپ تهيه كنيد . جهت بكآپ گرفتن مي توانيد به راحتي گوشي خود را از طريق پي سي يا مك به نرم افزار itunes متصل كرده و عمليات بكاپ گيري را انجام دهيد . همچنين آيفون به شما امكان بكاپ گيري به وسيله سرويس icloud  را مي دهد .

براي رسيت كردن مرحل زير را دنبال كنيد :

Settings > General > Reset

 و كليد Erase All Content and Settings را فشار دهيد . 

 

و براي بكآپ گيري آنلاين از طريق سرويس آي كلود :

Settings > iCloud > Storage & Backup

و كليد iCloud Backup را فشار دهيد . 

آيفون خاموش شده - رسيت

دستگاه روشن نمي شود؟ به شارژر متصل كنيد

گاهي اين مشكل پيش مي آيد كه دستگاه بعد از خاموش شدن ناگهاني دوباره روشن نمي شود . ممكن است بارها و بارها كليد پاور را نگه داريد اما دستگاه عكس العملي نشان ندهد . براي حل اين مشكل در اولين قدم آيفون خاموش شده خود را به شارژر متصل كنيد . اگر با اين اتصال صفحه نمايش داده شد محتمل ترين مشكل باطري است .

سيستم عامل گوشي را ارتقاع دهيد

هميشه نسخه هاي جديدتر ios نسبت به نسخه هاي قبلي ارتقاع يافته و پايدارترند . معمولا اپل در هر نسخه ios ارتقاعات چشمگيري را از نظر عملكرد باطري و بازخورد تنظيمات اعمال مي كند . پس بهتر است هميشه به بروز بودن سيستم عامل آيفون خود توجه كنيد و در اولين فرصت از طريق مسير زير گوشي خود را بروز كنيد :

Settings > General > Software Update

ترميم كردن به وسيله نرم افزار itunes

يكي از راه هاي رسيت كردن همه اطلاعات گوشي و بازگرداندن به حالت اوليه خريد گوشي ، itunes restore است . اين روش كه تا حدودي شبيه رفرش كردن گوشي هاي اندوريد است از طريق نرم افزار واسط itunes  صورت مي گيرد . براي اين كار گوشي خود را به پي سي يا مك وصل كرده و عمليات ترميم را انجام دهيد . اين روش نيز مانند روش رسيت درون گوشي همه اطلاعات شما را پاك مي كند پس فراموش نكنيد قبلا از اطلاعات ضروري بكآپ تهيه كرده باشيد  .

آيفون خاموش شده

آيا مشكل روشن نشدن همچنان پابرجاست؟

اگر بعد از طي كردن همه اين مراحل مشكل هنوز پابرجاست دوباره به ماقبل اولين مرحله برگرديد . بهتر است دوباره باطري خود را بررسي كنيد . جهت اطمينان باطري را تعويض كنيد و در صورت وقوع دوباره مشكل بهتر است به يكي از نمايندگي هاي اپل مراجعه كنيد چون اين تنها راه حل باقيمانده مشكل شماست .

آيفون خاموش شده - باطري

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.